2009- banyak kisah sedih

Belum pun reda dengan kisah kemalangan jalan raya keluargaku baru-baru ini, hari ini anak saudara aku pulak yang terlibat dalam kemalangan jalan raya. Apa nak jadi le!! Anak saudaraku Eizat Syamir namanya. Dia baru turun dari kelas tuisyen kat kampung, tiba-tiba datang sebuah kereta kancil dengan perlahannya melanggar anak sedaraku itu. Dia terjatuh dan pengsan. Nasib sentiasa bernasib baik... giliranku yang ambil anak-anak dari pusat tuisyen tersebut. Aku cepat-cepat menghantarnya ke unit kecemasan klinik berhampiran dengan kampung ku.

Pegawai kesihatan yang bertugas mencadangkan supaya anak sedaraku dihantar ke Hospital Sultanah Zahirah Kuala Terengganu. Dia di x-ray di kepala dan dimasukkan ke wad. Syukur kepada Allah setelah dijaga dan diteliti oleh doktor yang bertugas, anak sedaraku dibenarkan pulang ke rumah dengan diberi cuti 10 hari.

Dalam masa yang sama, kereta unser baruku pula meragam dan buat hal. Bateri kondem. Sabau aje le...memang tahun ini banyak musibah yang melanda dalam keluargaku. Apapun aku tetap bersyukur kepada Allah kerana setiap kejadian sudah tentu ada rahmatNya yang tersembunyi. Ya Allah.... tabahkan hatiku.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails