bergurau tu bergurau gak




Apa nak jadi dengan aku hari nie. Siap kena marah lagi. Apa tidaknya, kalau suka mengusik dan bergurau tak kena tempat. Padan muka aku!! Sekurang-kurangnya kejadian hari ni boleh menjadikan teladan untuk aku supaya lain kali tak terlalu cepat melatah.

Pada pandangan aku, hidup ini tidak ceria dan terlalulah cepat bosannya kiranya kita serius dan 'senyap sunyi' tutup mulut kita. Kalau aku buat demikian, gerenti hari tu aku akan ditegur dan dipandang semacam aje. Maklumlah selama ni, aku sengih 24 jam. Walaupun demikian, ada kalanya beruntung jadi orang yang pendiam. Paling koman pun, orang lain tak tahu apa yang bergerutu di dalam hati kita. Dan aku nak sangat nak jadi orang macam tu. Tapi apa boleh buat, memang aku dilahirkan begini. Apa yang ada di dalam hatiku, aku hembur keluar kat mulut aku. Aku tak pandai dah simpan-simpan lama-lama. Sakit jiwa jadinya! So, akibatnya hari ni, aku siap kena sound lagi.

Maaf le kawan-kawan, tahun 2010 ni aku dah cuba untuk mengubah sikit-sikit piel perangai aku tu. InsyAllah dengan bantu kawan-kawan yang tak ringan mulut menegur dan menasihatiku, aku rasa akan berjaya jua membentuk aku menjadi seorang yang tak banyak cakap. Aku tak kecil hati apa tah lagi 'terasa' dengan teguran kawan-kawan tu. Aku sayang kalian!




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails