diri menjadi resah


Maaf. Kerana dah lama tak menulis apa-apa dalam blog ini. Ini disebabkan talian internet mengalami kerosakan ditambah pula laktop di serang virus. Apa pun terima kasih diucapkan kepada pembaca maya yang setia membelek dan menyinggah laman blog ini secara sedar mahupun tidak sengaja. Apa yang penting dalam penyinggahan tersebut sekurang-kurangnya mendapat sesuatu yang memberi manfaat kepada diri kita dalam menghabiskan sisa-sisas hidup di dunia ini.

Memang benarlah, bila kita dah start melekat kat blog dan internet nie, bila berlaku kerosakan ataupun komputer kita buat 'hal' kita menjadi resah tak tentu pasal. Macam kata nenek aku bagai kucing kehilangan anak. Mengieow sepanjang hari. Ianya pernah terjadi kat rakan perempuan setugasku. Menurut beliau, dia sanggup berada di sebuah restoran yang mempunyai wireles semata-mata untuk memenuhi kehendak hatinya terhadap internet. Dia tak kisah dengan mata yang memandang; asalkan hajat untuk bersama alwiz ( nama laktopnya ) tercapai. Ini semua gara-gara talian internet di rumahnya rosak. Aku ingat aku seorang aje yang mengalami sidrom penyakit moden ini! Aku percaya di luar sana masih ramai yang mempunyai kenangan dan kisah tersendiri bab-bab ketagihan alam siber nie.

Biarpun demikian kita yang masih berpegang teguh dengan ajaran Islam seharusnya bijak dalam mengatur masa agar masa yang dikurniakan oleh Allah itu dapat digunakan dengan sebaik mungkin. Jangan jadikan 'kegilaan' penyakit moden ini mengambil tempat dalam hati kita dari mengingati kebesaranNya.

1 comment:

MYREFLECTION said...

Rindu dgn nukilan paksu..
hihi...

biasa la tu..
masalah internet yg xpenah habis2..hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails