malam pertama di syurga


Malam ini aku berkesempatan untuk menyambung kembali bacaan buku ‘malam pertama di syurga’ yang telah aku beli 3 atau 4 bulan yang lepas. Selepas beberapa bab dibaca, aku simpan buku ini di rak dan sambung rutin harian sehingga terlupa yang buku ini belum habis dibaca.

Buku ini yang ditulis oleh penulis Adil Akhyar,SH,LL.M yang diterbitkan oleh Pustaka Azhar merupakan sebuah buku yang sesuai dibaca oleh semua lapisan masyarakat yang cintakan ilmu. Dengan membawa petikan ayat-ayat Al-Quran dan al-hadis yang berkaitan dengan gambaran keindahan syurga dapat memikat hati-hati yang lalai untuk ‘merasa’ tenang dan teringin sekali mencari usaha untuk sama-sama menjadi ahli syurga nanti.

Buku yang setebal 230 muka surat ini mengandungi 32 bab yang menceritakan tentang perjalanan pertama manusia selepas mati hinggalah kepada kehidupan dalam syurga. Juga diberi tips-tips yang bagus untuk diamalkan bagi melengkapkan diri menjadi ahli syurga. Rasanya berbaloi membeli buku ini dengan harga RM15.00 di pasaran kerana terlalu banyak ilmu yang dapat dikutip selepas membaca buku ini.

Jom kita pakat baca buku ini…

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails